SEO (Search Engine Optimization; Web positioning) – są to działania zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych*.
Dlaczego wyszukiwarki są tak ważne dla promocji strony internetowej?
Odpowiedź jest prosta. Badania pokazują, że ponad 90% użytkowników Internetu wykorzystuje wyszukiwarki do znajdowania interesujących ich informacji. Jeśli strona nie jest widoczna w wyszukiwarkach, potencjalni klienci mogą do niej dotrzeć jedynie wpisując zapamiętany adres strony w przeglądarce internetowej lub klikając na reklamy.
Czołowe pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania dają zdecydowanie lepsze wyniki niż reklama bannerowa ponieważ:
- charakteryzują się wyższym prawdopodobieństwem kliknięcia (40% do 2%)
- cechują się wyższym prawdopodobieństwem przeczytania przez internautę (48% do 6%)
- cieszą się ogólnie lepszym odbiorem przez internautów (pozytywny odbiór ok. 30% do 14%)
- generują zdecydowanie więcej sprzedaży produktów online (55% do 9%)
Wyszukiwarki to jeden z podstawowych mechanizmów dotarcia do stron w Internecie, dlatego też korzystne efekty wyszukiwania mogą znacznie zwiększyć ruch na stronach serwisu. Codziennie miliony Internautów poszukują w sieci interesujących ich informacji.
Aktualne informacje statystyczne dotyczące wyszukiwarek można znaleźć na stronach http://www.searchenginewatch.com/reports.
Oferujemy kompleksowe podejście do pozycjonowania, uwzględniające preferencje, wizerunek oraz strategię marketingową klienta.
Etapy pozycjonowania:
- Raport wstępny – celem analizy jest ustalenie słów kluczowych, w stosunku do których pozycjonowany będzie serwis. Opracowanie to jest punktem wyjścia do kolejnych działań związanych z pozycjonowaniem witryny.
W skład raportu wchodzą:- analiza logów z serwera klienta pod kątem wejść z wyszukiwarek i używanych słów kluczowych
- sformułowanie listy słów lub wyrażeń kluczowych
- analiza pozycji serwisu klienta na wyszukiwarkach, w odniesieniu do listy słów kluczowych
- sprawdzenie ilości odnośników z innych serwisów do strony klienta
- opis elementów serwisu wymagających korekty
- Optymalizacja stron potrzebna do współpracy z wyszukiwarkami
- dobór zawartości znaczników meta
- analiza techniczna i korekta kodu stron oraz konstrukcji całego serwisu
- tworzenie niestandardowych rozwiązań optymalizacyjnych
- Rejestracja serwisu w wyszukiwarkach i katalogach internetowych
- Bieżąca obsługa techniczna, analiza i raportowanie.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Szczegółowa analiza pozycji, odwiedzalności i zachowania użytkowników pozwala na optymalizację działań i osiąganie jak najlepszych, z punktu wiedzenia klienta, efektów. W większości przypadków sama odwiedzalność nie stanowi wartości z punktu widzenia firmy. Ważne jest, żeby na strony internetowe dotarli wartościowi użytkownicy, którzy stanowią określoną przez firmę grupę docelową.
Dzięki posiadanym przez nas narzędziom jesteśmy w stanie bardzo szczegółowo analizować wszelkie aspekty obecności strony WWW w Internecie i aktywności użytkowników.
Klient otrzymuje od nas comiesięczne raporty. Dzięki temu jest w stanie także sam ocenić skuteczność naszych działań i ich opłacalność.
* Źródło Wikipedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_stron)
SEM – Search Engine Marketing
SEM jest najbardziej efektywną Internetową strategią pozyskiwania klientów. Dzięki niższym kosztom i większym efektom bezpośrednim, coraz więcej firm korzysta z tego rodzaju reklam, zamiast ‘tradycyjnych’ kampanii banerowych.
SEM stanowi część strategii e-marketingowej i musi być z nią spójny. Polega na wykorzystaniu potencjału i narzędzi oferowanych przez wyszukiwarki i katalogi internetowe do ściągnięcia na serwis WWW bardzo ściśle określonej grupy użytkowników.
Dzisiejsze strategie i techniki SEM stają się coraz bardziej rozbudowane i skomplikowane. Marketing tego typu to nie tylko pozycjonowanie (SEO), ale wszelkie działania promocyjne dotyczące wyszukiwarek i katalogów internetowych, a także strategia oraz zarządzanie komunikacją i wzajemnymi powiązaniami serwisów internetowych (link building), oraz kampanie reklamowe PPC (pay-per-click).
Celem SEM nie jest uzyskiwanie dobrych pozycji w wyszukiwarkach. Jest to tylko jedno z narzędzi. Celem jest uzyskanie wymiernych efektów, np. w postaci zrealizowanych transakcji, a nie uzyskanie satysfakcji z osiągniętej pozycji.
Celem SEM nie jest także generowanie jak największej odwiedzalności serwisu Internetowego. Głównym zadaniem jest zachęcenie do wejścia na strony użytkowników stanowiących grupę docelową strategii e-marketingu, czyli np. potencjalnych klientów, a nie wszelkie osoby, które przypadkiem zostaną tu zwabione.
Krótko mówiąc, głównym celem SEM jest wygenerowanie w serwisie ruchu o odpowiedniej jakości, a nie ilości. Wszelkie działania SEM mają na celu przyciągnięcie na strony internetowe osób, które aktywnie szukają oferowanych produktów lub usług i mają potencjał do generowania odpowiedniego poziomu konwersji.